Posted by on 8 czerwca 2019

Trzy dekady temu siedziba główna banku Hongkong i Shanghai Bank (HSBC) Normana Fostera pojawiła się w architekturze postrzeganej jako wzorcowy produkt wzornictwa przemysłowego.
Otwarty układ z eksponowaną stalową konstrukcją wygenerował dla banku silną identyfikację wizualną.
Ale powściągliwa atmosfera białego oświetlenia architektonicznego i brak charakterystycznego oświetlenia fasadowego straciły swoją atrakcyjność po zachodzie słońca.
Teraz kolorowe i dynamiczne ponowne pojawianie się przedstawia niezwykły przykład tego, jak ikona architektury przeniosła się z ideologii productivist w stronę obrazu scenograficznego.
Dla zachodniego obserwatora wielobarwny język świetlny może wywoływać figlarne wrażenie, ale dla lokalnej kultury przemiana ta wywołuje wielkoduszność.
+ 12 siedzib Hongkong i Shanghai Bank, Hongkong, 1986 r.
Architekci: Foster + Partnerzy.
Projekt oświetlenia: Claude i Danielle Engle Lighting.
Fotograf: Ian Lambot.
Obraz.
ERCO, www.erco.com Odprawa dla Normana Fostera była ambitna, gdy Hongkong i Shanghai Bank poprosiły go o stworzenie najlepszego budynku bankowego na świecie.
Aby zwiększyć złożoność, klient zażądał krótkiego harmonogramu, co doprowadziło do pragmatycznego rozwiązania prefabrykacji w wysokim stopniu oraz struktury zawieszenia, która umożliwiła wykonawcom efektywną budowę zarówno w dół, jak iw górę.
Architektura jest więc ucieleśnieniem funkcjonalnego produktu, ponieważ Kenneth Frampton charakteryzuje ten styl: otwarty, nieskorupiony system z elastyczną siecią i przegubową strukturą, charakteryzującą się produkcją przemysłową.
Konstrukcja Fostera umożliwia zbudowanie dużego atrium o świetle dziennym z 50-metrową szklaną ścianą i duży lustrzany sunscoop, który odbija światło słoneczne w dół przez atrium do publicznego placu poniżej.
Dla Chrisa Abela, urodzonego w Wielkiej Brytanii teoretyka architektury, instytucja finansowa emanowała poczucie świętego budynku, jak pisał w The Architectural Review: Jest dużo więcej, niż klasyczny gotyk w całej magii strukturalnej i przestrzennej, sprzeczne stwierdzenia o pracy Fostera.
Jeśli.
Średniowieczny.
wieże usługowe,.
aparaty latające.
i.
niekompletne.
pojawienie się budynku jeszcze nie promowało idei, a następnie gwałtowne proporcje atrium.
i wielkie półprzezroczyste okno wschodnie, z łatwością uzasadniają popularny opis budynku jako.
katedrę handlu ._1 1) Ale postawa produktywistyczna tłumiła użycie kolorowych witrażowych okien lub jakiegokolwiek nowoczesnego równoważnika światła.
gotyckie katedry i skupione na bieli dla światła dziennego i iluminacji.
Siedziba główna Hongkong i Shanghai Bank, Hongkong, 1986.
Architekci: Foster + Partnerzy.
Projekt oświetlenia: Claude i Danielle Engle Lighting.
Fotograf: Ian Lambot.
Obraz.
ERCO, www.erco.com Foster i jego projektant oświetlenia, Claude R.
Engle, powstrzymali się od jakichkolwiek dekoracyjnych lub wyrazistych efektów świetlnych, aby uzyskać wyraźny przekaz architektoniczny, z oświetleniem jako sługą dla wykonania.
Jeśli chodzi o oświetlenie biurowe, Engle wykorzystywało tylko trzy elementy: światło dzienne, chłodne światło fluorescencyjne i ciepłe oświetlenie halogenowo-wolframowe.
Ta strategia pozwoliła na łatwą konwersję z chłodnego oświetlonego obszaru biurowego w ciepłą oświetloną strefę spotkań dla klientów bez nowej instalacji.
W ten sposób projekt oświetlenia ujawnił bardzo pragmatyczne podejście, nie tracąc reprezentatywnej ekspresji.
W przypadku wysokiego atrium, wbudowane downlighty zdawały się znikać w suficie lustra, tym samym pracując z oświetleniem, a nie oprawami jako parametrem projektowym.
Specjalne downlighty z wąskimi belkami zminimalizowały odblaski, zapewniając dyskretny wygląd.
W związku z tym, gdy widziany był jako część miasta, wieżowiec HSBC wydawał się delikatnie świecić od wewnątrz z ładną przezroczystością do wykrywania wewnętrznych wzorów.
Siedziba główna Hongkong i Shanghai Bank, Hongkong, 1986.
Architekci: Foster + Partnerzy.
Projekt oświetlenia: Claude i Danielle Engle Lighting.
Fotograf: Ian Lambot.
Obraz.
ERCO, www.erco.com Jednak 30 lat później oświetlenie atrium przestało spełniać oczekiwania banku dotyczące jego identyfikacji wizualnej.
W międzyczasie Hongkong stał się znacznie jaśniejszy, bardziej kolorowy i dynamiczny w zakresie oświetlenia.
Reaktywacja atrium HSBC, zaprojektowana przez Simona McCartneya i Petera Kempa z fizyki iluminacyjnej i zainstalowana w 2015 r., Teraz stanowi wyraźny kontrapunkt.
Subtelne kontrasty chłodnych i ciepłych barw zostały zastąpione nasyconym kolorowym światłem.
Technologia sterowania oświetleniem LED i oświetleniem otworzyła niespotykaną dotąd elastyczność, aby zmienić odcień i nasycenie.
Czyste linie podkreślają poziomą strukturę podłóg i sufit lustrzany przeciwsłoneczny.
Dodają spektakl i dramat do wielkiej sali.
W przeciwieństwie do oryginalnego projektu oprawy są teraz wyraźnie widoczne.
Siedziba główna Hongkong i Shanghai Bank, Hongkong, w 2015 r.
Architekci: Foster + Partnerzy.
Fotograf: Sim
[podobne: tamagotchi allegro, olx katowice meble, sklep kaja ]

Powiązane tematy z artykułem: olx katowice meble sklep kaja tamagotchi allegro

Posted by on 8 czerwca 2019

Trzy dekady temu siedziba główna banku Hongkong i Shanghai Bank (HSBC) Normana Fostera pojawiła się w architekturze postrzeganej jako wzorcowy produkt wzornictwa przemysłowego.
Otwarty układ z eksponowaną stalową konstrukcją wygenerował dla banku silną identyfikację wizualną.
Ale powściągliwa atmosfera białego oświetlenia architektonicznego i brak charakterystycznego oświetlenia fasadowego straciły swoją atrakcyjność po zachodzie słońca.
Teraz kolorowe i dynamiczne ponowne pojawianie się przedstawia niezwykły przykład tego, jak ikona architektury przeniosła się z ideologii productivist w stronę obrazu scenograficznego.
Dla zachodniego obserwatora wielobarwny język świetlny może wywoływać figlarne wrażenie, ale dla lokalnej kultury przemiana ta wywołuje wielkoduszność.
+ 12 siedzib Hongkong i Shanghai Bank, Hongkong, 1986 r.
Architekci: Foster + Partnerzy.
Projekt oświetlenia: Claude i Danielle Engle Lighting.
Fotograf: Ian Lambot.
Obraz.
ERCO, www.erco.com Odprawa dla Normana Fostera była ambitna, gdy Hongkong i Shanghai Bank poprosiły go o stworzenie najlepszego budynku bankowego na świecie.
Aby zwiększyć złożoność, klient zażądał krótkiego harmonogramu, co doprowadziło do pragmatycznego rozwiązania prefabrykacji w wysokim stopniu oraz struktury zawieszenia, która umożliwiła wykonawcom efektywną budowę zarówno w dół, jak iw górę.
Architektura jest więc ucieleśnieniem funkcjonalnego produktu, ponieważ Kenneth Frampton charakteryzuje ten styl: otwarty, nieskorupiony system z elastyczną siecią i przegubową strukturą, charakteryzującą się produkcją przemysłową.
Konstrukcja Fostera umożliwia zbudowanie dużego atrium o świetle dziennym z 50-metrową szklaną ścianą i duży lustrzany sunscoop, który odbija światło słoneczne w dół przez atrium do publicznego placu poniżej.
Dla Chrisa Abela, urodzonego w Wielkiej Brytanii teoretyka architektury, instytucja finansowa emanowała poczucie świętego budynku, jak pisał w The Architectural Review: Jest dużo więcej, niż klasyczny gotyk w całej magii strukturalnej i przestrzennej, sprzeczne stwierdzenia o pracy Fostera.
Jeśli.
Średniowieczny.
wieże usługowe,.
aparaty latające.
i.
niekompletne.
pojawienie się budynku jeszcze nie promowało idei, a następnie gwałtowne proporcje atrium.
i wielkie półprzezroczyste okno wschodnie, z łatwością uzasadniają popularny opis budynku jako.
katedrę handlu ._1 1) Ale postawa produktywistyczna tłumiła użycie kolorowych witrażowych okien lub jakiegokolwiek nowoczesnego równoważnika światła.
gotyckie katedry i skupione na bieli dla światła dziennego i iluminacji.
Siedziba główna Hongkong i Shanghai Bank, Hongkong, 1986.
Architekci: Foster + Partnerzy.
Projekt oświetlenia: Claude i Danielle Engle Lighting.
Fotograf: Ian Lambot.
Obraz.
ERCO, www.erco.com Foster i jego projektant oświetlenia, Claude R.
Engle, powstrzymali się od jakichkolwiek dekoracyjnych lub wyrazistych efektów świetlnych, aby uzyskać wyraźny przekaz architektoniczny, z oświetleniem jako sługą dla wykonania.
Jeśli chodzi o oświetlenie biurowe, Engle wykorzystywało tylko trzy elementy: światło dzienne, chłodne światło fluorescencyjne i ciepłe oświetlenie halogenowo-wolframowe.
Ta strategia pozwoliła na łatwą konwersję z chłodnego oświetlonego obszaru biurowego w ciepłą oświetloną strefę spotkań dla klientów bez nowej instalacji.
W ten sposób projekt oświetlenia ujawnił bardzo pragmatyczne podejście, nie tracąc reprezentatywnej ekspresji.
W przypadku wysokiego atrium, wbudowane downlighty zdawały się znikać w suficie lustra, tym samym pracując z oświetleniem, a nie oprawami jako parametrem projektowym.
Specjalne downlighty z wąskimi belkami zminimalizowały odblaski, zapewniając dyskretny wygląd.
W związku z tym, gdy widziany był jako część miasta, wieżowiec HSBC wydawał się delikatnie świecić od wewnątrz z ładną przezroczystością do wykrywania wewnętrznych wzorów.
Siedziba główna Hongkong i Shanghai Bank, Hongkong, 1986.
Architekci: Foster + Partnerzy.
Projekt oświetlenia: Claude i Danielle Engle Lighting.
Fotograf: Ian Lambot.
Obraz.
ERCO, www.erco.com Jednak 30 lat później oświetlenie atrium przestało spełniać oczekiwania banku dotyczące jego identyfikacji wizualnej.
W międzyczasie Hongkong stał się znacznie jaśniejszy, bardziej kolorowy i dynamiczny w zakresie oświetlenia.
Reaktywacja atrium HSBC, zaprojektowana przez Simona McCartneya i Petera Kempa z fizyki iluminacyjnej i zainstalowana w 2015 r., Teraz stanowi wyraźny kontrapunkt.
Subtelne kontrasty chłodnych i ciepłych barw zostały zastąpione nasyconym kolorowym światłem.
Technologia sterowania oświetleniem LED i oświetleniem otworzyła niespotykaną dotąd elastyczność, aby zmienić odcień i nasycenie.
Czyste linie podkreślają poziomą strukturę podłóg i sufit lustrzany przeciwsłoneczny.
Dodają spektakl i dramat do wielkiej sali.
W przeciwieństwie do oryginalnego projektu oprawy są teraz wyraźnie widoczne.
Siedziba główna Hongkong i Shanghai Bank, Hongkong, w 2015 r.
Architekci: Foster + Partnerzy.
Fotograf: Sim
[podobne: tamagotchi allegro, olx katowice meble, sklep kaja ]

Powiązane tematy z artykułem: olx katowice meble sklep kaja tamagotchi allegro